קנייה נכונה של ארון היא לא דבר פשוט, שכן יש לקחת בחשבון מספר קווים מנחים שיסייעו לכם בעת תהליך הרכישה, אז על מה באמת חשוב לשים דגש וכיצד מכניסים איכות ללא פשרות, עיצוב חדשני וטכנולוגיה מתקדמת לארון אחד?

ארון הוא לא דבר שמשנים או מחליפים באופן תכוף בחלל הבית ועל כן יש לבדוק מהם הגורמים העיקריים אליהם יש לשים לב רגע לפני הרכישה. כמו כן חשוב לוודא האם השקלול הסופי שלכם סביב אותו ארון כולל את: איכות החומר, עיצוב הארון, פתרונות איחסון נגישים ומחיר ללא פשרות. אז לפני שאתם מתחדשים באחד כזה, וודאו כי עברתם על כל הדגשים החשובים באמת וכך גם תדעו, האם הארון המבוקש אכן עומד במבחן התלייה.

איכות החומר

אין ספק כי נושא איכות החומר, בראייה הכוללת שלכם כלקוחות המחפשים אחר ארון איכותי צריך להיות ממוקם בראש סדר העדיפויות, שכן החומר ממנו עשוי הארון הוא זה שבסופו של דבר יכריע בדבר אורך חיי המדף שלו. החומרים הפופולאריים בהם נוהגים להשתמש רוב ספקי הארונות מתחלקים למספר סוגים:

1. עץ מלא: השימוש בו לרוב מעניק מראה טבעי ומסורתי המתאים לסגנון כפרי. העץ המלא אכן נחשב לאיכותי, חזק ואף בריא לסביבה בה הוא מונח. אמנם חסרונו הגדול הוא רגישותו לתנאי מזג אוויר משתנים, פיצול העץ במקרה של מכה וכמובן מחירו הגבוה פי כמה וכמה מחומרי גלם אחרים.

2. מלמין יצוק: חומר המלמין היצוק מגיע בשלל צבעים ודוגמאות שכן הרבה מהם ניתן בפורמייקה ולכן קל יהיה יותר להתאימו לקו העיצובי של הרהיטים הנוספים בחדר. יתרון של חומר זה היא גמישות המתאימה בעיקר לארונות הזזה ומחיר אטרקטיבי בדרך כלל.

3.MDF: לוח סיבית דחוס המיוצר מסיבי עץ עדינים המסודרים בצורה אחידה לאורך הלוח. היתרון הבולט בשימוש הלוח הדחוס מסתכם במחיר האטרקטיבי שלו ובגמישות החומר. אולם החיסרון שלו הוא בכבדות - מדובר בחומר כבד משקל.

4. שיטת הסנדויץ': השיטה בעלת יתרונות משמעותיים של אמידות וחוזק מצד אחד וגמישות רבה יחסית. בהדבקת קילופי עץ בעובי של מילימטר, אחד על גבי השני מודבקות שכבות של קילופי עץ בעזרת דבק פולימרי וכך נוצר מראה של 'סנדוויץ' כלומר סגנון של שכבות. בחומר זה משתמשים לארונות פתיחה והזזה כאחד, אך בארונות הזזה מודגש בעיקר יתרון הגמישות אשר משמר את התנועה החלקה של דלתות הארון על גבי מסילותיו.

עיצוב וסגנון

יש לציין כי דגש על עיצוב ונראות הארון הם אינם פחות חשובים מאיכותו הגולמית. רגע לפני רכישת הארון, יש להבין את השפה העיצובית והקונספט של החדר אליו הארון מיועד, להתאים את הסגנון האישי שלכם לדגם הנבחר ולבחור את הגוונים שישתלבו היטב עם אסתטיקת החלל.
ארון במרחב הביתי, בין אם מדובר בארון פתיחה או ארון הזזה הינו רהיט בעל נפח גדול בחלל, הוא מהווה מקור אחסון לכל דבר ועל כן יש לנצל את ההזדמנות ולבחור באופציה האסתטית, הפרקטית והמוקפדת ביותר.

הזזה או פתיחה?

במקרה של התלבטות בין סוגי הארונות (closets): פתיחה או הזזה, היתרון בין השניים הוא די ברור, ארונות הזזה הם ללא ספק המילה האחרונה בעולם הריהוט, שכן רק הם מצליחים לשלב בין יעילות ופרקטיות המוצר לרמת גימור מושלמת בחלל החדר.
ארונות הזזה, הטרנד העולמי שהגיע לפני כמספר שנים לישראל, מצליח לחסוך מקום רב בחלל העיצובי בו הוא ממוקם ובאותה נשימה משלים את הקו העיצובי בחדר. ארונות ההזזה משלבים מנגנוני טריקה שקטה, אשר תורמים לנוחות המשתמש ובנוסף ישמרו על הארון מפני פגמים ובלאי במרוצת השנים.

מידות

בבואכם לרכוש ארון, עליכם לדעת מהן המידות הרצויות בחלל הנבחר, שכן קיים מספר מידות סטנדרטיות בעולם הרהיטים בכלל ובנישת ארונות (closets) הזזה בפרט. מידות הארון מחושבות על פי רוחב, אורך ועומק, כאשר בכל הנוגע לעמוק וגובה הארון, השונות אינה גדולה ונעה בין 236-240 ס"מ גובה ו40-60 ס"מ עומק.
מידות הרוחב הסטנדרטיות בארונות ההזזה נעות בין 120-240 ס"מ. כתוצאה מאילוצי חומרי גלם, שכן גם הם מיוצרים על פי מידות קבועות, קפיצות רוחב הארון הינן בקפיצות של 20 ס"מ.
דגש חשוב לא פחות אשר נוטים לשכוח בעת קניית הארון הינו עומק המדפים וחלל האחסון, יש להתאים בין צרכי הארון למבנה הפנימי שלו.

איפה לקנות?

בשל גודלם של הארונות, חנות רהיטים יכולה להציג בדרך כלל מספר ארונות בודדים ותהליך הקנייה נעשה באמצעות קטלוג או תמונות שמחזיק המוכר. לכן, הקנייה כיום דרך אתר אינטרנט הינה שיקול הגיוני וזאת הדרך הנכונה לבחור את ארון ההזזה המתאים בדיוק עבורכם. אתר האינטרנט חוסך את פער התיווך של החנות ויכול לחסוך לכם עשרות אחוזים ממחיר הארון.

תתחדשו צוות closets.co.il